Au pair in Australië

The first days

Oehh, mijn eerste blog vanuit Australië! Donderdagochtend (voor jullie woensdagavond) aangekomen hier in Brisbane. Alle vluchten zijn gemakkelijk en goed verlopen, maar wat was het een lange reis!

Op het vliegveld stond mijn host moeder met de kinderen te wachten en gaven mij een warm onthaal in Australië. Vanuit het vliegveld zijn we naar een uitzichtpunt gereden dat een mooie blik op de stad geeft. In combinatie met het zonnige weer was het een adembenemend uitzicht.

Donderdagmiddag had ik de middag voor mijzelf. Na het inrichten van mijn kamer en een warme douche, kwam de vermoeidheid opzetten. Een tijdje heb ik er tegen gevochten, maar uiteindelijk heb ik mij dan toch overgegeven aan de gevolgen van de jetlag. Na een dutje van 1.5 uur voelde ik mij iets beter. Tot nu toe voel ik mij nog steeds erg moe, al slaap ik de nachten redelijk goed door. We geven de schuld maar aan de jetlag.

Gisteren voor het eerst de stad in geweest. Samen met twee andere meiden eerst geluncht en vervolgens een ferry genomen om de stad vanaf de rivier te bekijken. Zeer indrukwekkend wanneer de zon rond 6 uur ondergaat.

Vandaag ben ik alleen hier in het huis. De kids slapen vannacht bij opa en oma en komen morgen samen met hen hier naar toe, aangezien mijn host ouders voor 4 dagen in Sydney zitten voor hun werk. Gelukkig komen zometeen de twee meiden van gisteren langs voor de gezelligheid.

Naast al deze nieuwe indrukken en gezelligheid, zijn er uiteraard ook moeilijke momenten. Zeker wanneer ik 's nachts wakker wordt en niet direct in slaap kan vallen of zoals nu dat er niemand om mij heen is. Die momenten zijn zwaar, maar elke keer kan ik mijn gedachte weer op iets anders richten en beseffen dat ik in het land ben waar ik heel graag heen wilde.

Van de week gaat het echte werkleven beginnen en zal ik de zorg voor de kinderen op mij nemen. Pas dan kan ik goed integreren hier in Australië. Daarnaast heb ik van de week waarschijnlijk mijn eerste rijles. Iekks, dan moet ik links gaan rijden!! Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig hiervoor. Zeker omdat ik op straat nog altijd de verkeerde kant op kijk en af en toe in de auto nog iets heb van: "dit gaat niet goed." Maar we zullen zien.

Ik hoop snel weer een berichtje voor jullie te kunnen plaatsen en jullie op de hoogte te brengen van mijn leven hier.

Groetjes!

Reacties

Reacties

Elise van den breevaart

Hoi Elise.
Fijn dat alles goed is verlopen,en dat je goed bent op gevangen.De foto,s zijn goed ontvangen.De buren Els en Fer wensen je een fijn verblijf in Australie.Succes met je rijlessen.Groetjes van opa Cor en Oma Corrie.Tot de volgen de e-mail.

Opa Cor en Oma Corrie

Hallo Elise.
Er ging wat verkeerd met de e-mail.onze naam moest er onder,inplaats van jou.sorry.

Oma Leny en Opa Jan

Hartelijk dank voor alle informatie en foto's.Neem goed je rust en ga er daarna lekker tegenaan.Wat fijn dat je ook aanspraak hebt met die twee meiden.Sterkte met je rijlessen(zal best moeilijk zijn)en verder veel succes en tot de volgende keer.
Groetjes , Oma en Opa.

Ingrid & Rob,

Hoi Elise,

Klinkt allemaal spannend ! Mooi inderdaad, dat die andere meiden je een beetje opvangen, wegwijs maken en voor extra gezelligheid zorgen. Vanaf morgen voor het eerst met de kids, ook weer een nieuwe ervaring ! Dat al die nieuwe indrukken de nodige energie kosten is logisch. Geniet van alle uitdagingen down under ! Howdie !

Peter Rienks

Nou Elise, ondanks dat Brisbane niet zo groot is, is er genoeg te doen in de omgeving daarvan. Je zal terugkomen met een rugzak vol ervaringen en datgene wat je hebt gezien/meegemaakt. Go for it!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!