Au pair in Australië

Darwin

Hallootjes,

Hier weer een update van mij over de avonturen die ik in Darwin heb beleefd.

Toen ik vrijdag op de Airport aankwam in Darwin sloeg de hitte me al tegemoet. Het weer hier was andere koek dan in Queensland. De afgelopen dagen heb ik een 3 daagse tour naar Kakadu en Litchfield Natiobal Park gedaan met 38 graden. Dat is toch wel even zweten geblazen. We hebben diverse wandelingen gemaakt, maar gelukkig waren die niet langer dan een uur, want langer hield je gewoon niet vol. En veel water drinken, de ene na de andere andrhalve liter fles ging er doorheen.

Maar ondanks de hitte was de natuur prachtig en heb ik mooie uitzichten, dieren en watervallen gezien. Ook weer een hoop over de aboriginals geleerd die hier in de omgeving wonen.

Daarnaast heb ik 2 nachten gekampeerd. Dat is hier niet echt een straf, want we hadden permanente tenten en echte bedden erin en 's nachts was het nog steeds 28 graden en een slaapzak was overbodige luxe. Al hadden we wel veel last van insecten en kikkers.

Maar het aantal muggenbeten vallen gelukkig wel mee sinds ik een halve fles insectenspray heb gebruikt.

Na maandagavond terug gekomen te zijn in Darwin, had ik gisteren een dagje in de stad om bij te komen. Dus ben ik naar het museum geweest, gewinkeld in de binnenstad en langs de waterkant gezeten. Lekker gerelaxt en niets gedaan.

Vanochtend vroeg ben ik opgehaald uit mijn hostel voor mijn reis naar Alice Springs in het midden van Australië. De komende 2 dagen leggen we zo'n 1700km af met diverse stops waar we kunnen zwemmen en met mooie uitzichten. Ook slapen we vanavond in een hostel en gelukkig niet in de kleine bus.

Dus ja, nu ga ik echt de outback in en zal ik de komende 5 dagen in het woestijngebied van Central Australia doorbrengen. Als ik weer terug ben van mijn tour breng ik jullie weer op de hoogte van mijn avonturen.

Groetjes!

Reacties

Reacties

opa Jan en oma Leny

Hoi Elise
Heerlijk weer wat te horen en nu word je de woestijn in gestuurd. Dan kan je een paar dagen leven als een nomade. Veel sterkte gewenst, we zijn benieuwd. Groetjes.

oma Corrie en opa Cor

Hoi elise.
Wat fijn weer wat van je te horen.En wat heb je veel gedaan,ondanks de hitte.En zo heb je weer een stuk natuur gezien.En heel veel sterkte in de woestijn.We zijn benieuwd naar je verhaal.Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!