Au pair in Australië

Alice Springs, Kings Canyon and Uluru

Hallo allemaal,

Weer een avontuur rijker die ik graag met jullie wil delen. Vandaag ben ik terug gekomen van mijn tour hier in de omgeving van Alice Springs. Dit was absoluut één van mijn beste tours hier in Australië.

Ik heb een driedaagse tour gedaan naar Kings Canyon, Kata Tjuta en Uluru. Absoluut de mooiste plekken van Australië. De bergen zijn zo hoog, indrukwekkend en, adembenemend mooi. We hebben een paar flinke hikes gedaan in de hitte gedurende de dag, maar het was het absoluut waard.

Het zorgde er wel voor dat je enorme honger had tijdens de lunch en diner. En dan maakt het niet uit dat je kameel en kangaroo voorgeschoteld krijgt. Kangaroo wilde ik al een tijdje proberen, maar het kwam er maar niet van. Maar ik wist niet dat er een miljoen wilde kamelen in central Australië wonen, laat staan dat je ze ook kan eten. Maar beide smaakte goed. De kangaroe smaakte gewoon naar biefstuk, maar de kameel had een sterke, maar lekkere, smaak.

Daarnaast zorgde de zware en lange dagen er ook voor dat je gemakkelijk kon slapen, ondanks dat je in een swag slaapt. Een swag heeft een grootte van een grote slaapzak waar je met je slaapzak in slaapt en vanuit daar naar de sterren kunt kijken. Vanwege al het zand en mogelijke dieren, rolden we onze swags pas uit voordat je naar bed ging en we vertrokken elke dag rond half 6 's ochtends. Dus een foto heb ik er niet van kunnen maken. Ik heb een foto van Internet geplukt en in de serie opgenomen.

Het hoogtepunt was toch wel de zonsondergang bij Ayers Rock. Die werd echt vuurrood vlak voordat de zon onderging.

Ik ben net in Adelaide aangekomen. Van 32 graden ga ik terug naar 22 graden en in Adelaide is dat vrij koud. Hier blijf ik een week en dan zit mijn reis er alweer op. Het gaat allemaal zo snel en ik zo graag nog meer van Australië willen zien. Maar volgende week wordt het dan toch echt tijd om naar huis te gaan.

Maar voor nu ga ik nog even genieten van mijn laatste weekje vakantie in Adelaide.

Cheers!

Reacties

Reacties

Ruud

Woorden schieten te kort, zo fantastisch mooi!

opa Jan en oma Leny.

Hoi Elise,
Voor ons waren de foto's ook adembenemend. Geniet nog maar van deze laatste week van je reis.

opa Cor en oma Corrie

Hoi Elise.
Wat een mooi reisverhaal weer.
En dan de foto's,wauw, de een nog mooier dan de andere,fantastisch,zo mooi.En geniet nog van je laatste week in Australie.Groetjes.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, inderdaad hele mooie foto's deze keer. Doet mij weer terugdenken aan de vakantie in de USA, er zijn foto's die daar op lijken. Bedankt voor de foto's van de tram in Adelaide, die zijn weer voor de verzameling. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, kaartje sturen lukt niet, en geniet nog maar van je vakantie. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!