Au pair in Australië

Gold Coast

Hi allemaal,

Het is alweer twee weken geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Dus het wordt wel weer tijd voor een berichtje. Ik lig hier nu op het strand van Gold Coast, een stadje op ongeveer een uur rijden van Brisbane.

De bedoeling was om een cruise te maken om walvissen te spotten. Na al om 6.30 uur! (Ja, je leest het goed) van huis weg te zijn gegaan, kwamen wij hier in Gold Coast vast te zitten in het verkeer. Na alles geprobeerd te hebben, heeft de boot helaas niet op ons kunnen wachten. Een enorme domper natuurlijk. Gelukkig hebben wij de cruise kunnen omboeken naar volgende week. Dus dan poging twee en gaan we nog eerder! van huis weg. Dus wordt het uiteindelijk maar een dagje strand. En met zo'n 30 graden op de thermometer is dat niet zo erg.

De afgelopen weken veel nieuwe dingen gedaan. Voor het eerst met de kinderen alleen. De meeste momenten zijn leuk en gezellig, maar op sommige momenten kan je ze wel achter het behang plakken (haha, grapje). Er zijn regelmatig momenten dat ze niet naar je luisteren en het echte bengels zijn.

Vorige week naar het strand in de binnenstad geweest met een paar Nederlandse meiden. Was erg gezellig. We hebben nu toch al wat uitjes gepland. Op zondag naar de Botanische tuinen van Mount Coot-tha geweest. Dat was leuk voor één keer, maar het was niet zo bijzonder. De foto's zal ik er vanavond op zetten.

Ook heb ik al twee rijlessen erop zitten. In het begin was dat wel een beetje raar. Het gevoel van hoe groot de auto is, was er in eerste instantie niet, maar aan het einde van de les was dat helemaal bijgetrokken. De instructeur vond dat ik juist mijzelf heel snel aanpaste aan de Australische manier van rijden. Van de week stap ik over van de leswagen naar de auto van mijn host mum, een levensgrote Toyota Kluger!

Verderest is het voornamelijk werken.Elke dag maak ik de kinderen klaar voor school, inclusief de lunchboxen. Vervolgens maak ik het huis weer een beetje schoon, doe ik de was en bereid ik het avondeten voor. Daarnaast heb uit al twee extra schoonmaakbaantjes gevonden. Dus verdien al een zakcentje bij. 's Middags haal ik ze dan op van school/kinderopvang en moeten ze douchen voordat wij gaan avondeten. Dat is wel een hele opgave om voor elkaar te krijgen. Tot slot eten wij rond 6 uur ons avondeten. Voor de kinderen en mij prima, want pas om half 9 eten vind ik wel erg laat.

Dat was het eigenlijk wel alles. Volgende week een enorm druk weekend. Op zaterdag een dagtocht naar Springbrook, een natuurpark. Ik moet dan al om kwart voor 7 weg van huis. Vervolgens dan op zondag die cruise met de walvissen. Waarschijnlijk begin ik gebroken aan mijn werkweek, maar ik mag niet klagen met de dingen die ik allemaal zie en doe.

Ik zal jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen van mijn avonturen van volgende week. Hopelijk kan ik de zomer van hier een beetje overbrengen naar ons koude kikkerlandje. Voor nu groetjes vanaf het strand!

Xx

Reacties

Reacties

Erik Overkleeft

Hoi Elise, leuk om te lezen dat je het naar je zin heb bij die Aussies. Ik vond de foto's van Brisbane mooi, en ben benieuwd naar de volgende foto's, en die foto van jou in die Toyota Kluger wil ik ook wel zien. Ik krijg door jouw verhalen en foto's zin om daar naar toe te gaan.
Groetjes, Erik

Cor van den Breevaart

Gaaf hoor jij in dat verre Australië , leuk hoor om jou reisverslag te lezen ,een combinatie van werk en in je vrijetijd veel van Australië te kunnen bewonderen .
Ik kijk alweer uit naar je volgende reisverhalen
En de mooie foto's .
Heel veel plezier Elise !!

Peter Rienks

Time flies when you have fun. Hoe gastvrij zijn de Aussies eigenlijk (tegenover niet aussies dan)?

opa Jan en oma Leny

Hallo Elise,
Alweer een leuke verrassing om jouw verhaal te lezen.
Heerlijk dat je ook zulke mooie uitstapjes kan maken.
Dat helpt je ook je drukke week door te komen.
Geniet van alles en tot de volgende keer.

Ingrid en Rob

Maak ons maar lekker hoor met je zomer- en strandverhalen. Het is hier alleen maar grijs (en niet alleen vanwege de leeftijd !). Ja ja, het is hard aanpoten als 'house-manager', maar mooi, dat je werk en opsnuiven van cultuur kunt combineren. Daar ging je immers toch voor !! Groetjes en tot de volgende blog.

oma Corrie en opa Cor

hoi Elise.
Fijn weer wat van je te horen.Wat een leuk verhaal,en mooie foto's.En wat maak je leuke uitstapjes,met de meiden.Geniet er van en tot de volgende blog.groetjes en veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!