Au pair in Australië

Regenwoud en walvissen

Hi iedereen,

Hier een moe, maar een avontuur rijker, berichtje van mij. Een druk weekend achter de rug. Zaterdag naar het regenwoud geweest samen met een Nederlands meisje. Om half 6 ging de wekker (aan uitslapen doe ik hier niet, haha). Voor het eerst echt koud gehad overdag. De gehele dag was grijs en mistig. Omdat wij de hoogte in gingen, regende het daar af en toe ook nog eens. En het lopen in een short is dan best wel koud.

Maar ondanks het grijze weer toch een hele mooie dag gehad. Het lopen in een regenwoud geeft een totaal ander gevoel dan lopen in een loofbos. Alles ziet er anders uit (zie foto's Springbrook National Park). Tijdens deze tocht een hoop mooie uitzichten gehad en watervallen gezien. Ik wil zeker nog wel meer van zulke tripjes gaan maken.

Vervolgens 's avonds met een ander Nederlands meisje weer richting de Gold Coast vertrokken. Afgelopen weekend was daar een autorace, dus erg druk. Dus hebben wij het zekere voor het onzekere genomen en hebben wij geslapen in een hostel. Voor mij de eerste keer. Je kan het vergelijken met een kamphuis, alleen de slaapkamers zijn kleiner. Met vier anderen meiden lagen wij op één slaapkamer.

Ondanks dat wij goedkoop in een hostel hebben geslapen, hebben wij wel flink uitgepakt met het eten. Zowel voor het avondeten als voor ontbijt zijn wij uit eten geweest. Soms moet je van het leven genieten!

Daarna zijn wij naar de boot gegaan voor onze cruise om walvissen te spotten. Dit keer wel de boot gehaald, een hele opluchting! Al snel toen wij op zee waren, zagen wij al een aantal walvissen. Het zijn levensgrote dieren, maar zo ontzettend lastig vast te leggen op een foto. Ze zijn maar voor enkele seconden boven water, om dan weer voor een geruime tijd onder water te blijven. Daarnaast waren ze toch wel erg schuchter wanneer wij met de boot dichterbij kwamen. Daarnaast hebben wij helaas niet mogen meemaken dat ze uit het water springen, maar misschien kwam dat omdat wij aan het eind van seizoen zijn gegaan. De cruise was een unieke beleving en ik ben blij dat ik het uiteindelijk toch gezien heb.

Doordeweeks gaat alles zijn gangetje. De kinderen raken nu toch wel aan mij gewend (ze zitten nu lekker rustig tv te kijken voor het avondeten). Ook heb ik op de vrijdag een extra baantje erbij. Heb nu dus drie extra baantjes. Ik had nog meer aanbiedingen, maar die moest ik helaas afslaan, omdat ik geen tijd meer had.

Het rijden hier in Australië gaat ook steeds beter. In het begin was het nog wel even wennen, zo'n grote auto. Van de week samen met m'n host-mum en de kinderen in de auto voordat ik alleen met de kinderen op stap ga. Dus dat gaat helemaal goed komen.

Aanstaande zaterdag is het uiteraard halloween en ik heb de kinderen belooft om het samen te gaan vieren. Dus dat wordt verkleden!

Dit was het eigenlijk wel weer voor deze keer. Meer heb ik niet te vertellen. Als je vragen hebt, kan je die altijd in reactie stellen. Ik ga nu het avondeten klaarmaken.

Cheers!

Reacties

Reacties

oma Leny en opa Jan

Fantastisch al die foto,s en verhalen. We genieten ervan.
Zo maak je in korte tijd al heel wat mee. Trouwens, dat hoedje staat je leuk.
We kijken weer uit naar je volgende verhalen.
Groetjes, opa en oma.

opa Cor en Oma corrie

hoi elise.We zijn weer blij met je verhaal.Wat heb je weer veel beleefd,en gedaan.je hebt groot gelijk geniet er ook maar fijn van hoor.En vinden ze ook dat je lekker kookt?(ook op z'n hollands)En de foto op de bank,met je hoed vinden wij heel leuk,staat je ook goed,heb je vader door gestuurd.De foto's zijn heel mooi,wat is de natuur mooi daar.Nu Elise veel plezier met Halloween met de kinderen.Tot het volgede verslag.groetjes van opa en oma.

IngrId en Rob

Hey Elise. Je hebt het tempo er goed in met het ontdekken van Australie ! Mooie foto's weer. Het valt ons op hoe rustig het lijkt op de foto's. Is dit ook echt zo ? De zee ziet er ook heel aantrekkelijk uit en het weer lijkt zomers! Blijf er van genieten ! Groetjes.

Erik Overkleeft

Hey Elise, fantastische foto's allemaal, het is inderdaad jammer dat je niet veel gezien heb van de walvissen. Die foto van die SUV, is dat die Toyota Kruger? Wat een grote bak!! Bedankt ook voor die foto van de tram in Gold Coast, heb je er ook nog ingezeten? Ik ben wel stinkend jaloers op je! Geniet er lekker van, groetjes, Erik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!