Au pair in Australië

1.5 Month!

Hi allemaal,

Het is alweer twee weken geleden dat ik een blog voor jullie heb geschreven. De tijd gaat snel. Ik zit hier alweer anderhalve maand! Alles gaat goed hierzo en ik heb het erg naar mijn zin. Doordeweeks werken en geld verdienen en in de weekenden allerlei leuke dingen doen.

Twee weken geleden was het Halloween en wij zouden dat met de gehele familie bij vrienden gaan vieren. Vanaf twee uur 's middags begonnen met verkleden en het opmaken. Ik zou als heks gaan. Achteraf was het misschien leuker geweest om als "Crazy Dutch Girl" te gaan, aangezien dat hier mijn bijnaam is binnen de familie. Die naam heb ik gekregen nadat ik stamppot van rode bieten had gemaakt en gehaktballen. Dat vonden ze zo raar, de rode aardappelen en de grote gehaktballen. Maar ze vonden het wel lekker. Ik heb ook al hutspot gemaakt en ook dat beviel. Zelfs Sophie, de oudste, heeft het gegeten, terwijl ze niet van oranje groente houdt.

Maar uiteindelijk ben ik toch als heks gegaan. Ik ben samen met de kinderen langs de deuren gegaan voor Trick or Treat. Ondertussen hadden ze al zoveel snoep op dat ze aan het stuiteren waren. Terwijl zij zichzelf vermaakten, had ik samen met de volwassenen diner. En daarbij werd genoeg alcohol gedronken. En nee, niet voor mij aangezien ik de BOB was. Dat is tegenwoordig vaker. Als we ergens heen gaan, vragen ze mij om terug te rijden zodat we geen taxi naar huis hoeven te nemen. Dus ik doe al aardig wat rijervaring op.

De zaterdag was dus een gezellig dagje met de familie. Op zondag besloot ik een dagje met vriendinnen weg te gaan. We zijn toen naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dat is een koala en kangoeroe park. In dit park kon je de kangoeroes voeren. Ik heb nog geprobeerd een selfie met een kangoeroe, maar die kangoeroes hadden daar absoluut geen zin in. Elke keer als je probeerde om een foto te maken, draaiden ze hun hoofd weg. Maar bij de foto's kan je zien dat ik toch wel een aantal foto's heb kunnen maken met de kangoeroes. Ook heb ik een koala kunnen vasthouden en dit op beeld kunnen vastleggen.

Dus dat was één weekend. Afgelopen weekend ben ik naar Byron Bay geweest, een klein stadje in New South Wales op zo'n twee uur rijden afstand. Op vrijdagavond zijn we vertrokken en hebben een gezellig weekend ervan gemaakt. Het is echt een kustplaatsje, dus 's ochtends heb ik door stad gelopen, s middags zijn we naar het strand gegaan en 's avonds uit geweest. Op zondag wilden we naar het uitzichtpunt gaan in Byron Bay. Dat uitzichtpunt is het meest oostelijk punt van Australië. Helaas stormde het en zou dat de gehele zondag voort duren. Dus ik heb nog een reden om een keer terug te gaan. Uiteindelijk zijn we maar naar huis gegaan vanwege het weer.

Dus ja, ik heb weer leuke weken achter de rug waarin ik mooie dingen heb mogen doen en zien. Voor komend weekend staat er nog niets op de planning. Ik denk dat het goed voor mij zou zijn om eens een dagje rust te nemen, aangezien ik elk weekend druk bezig ben sinds ik hier ben. Plus, dat geeft mij de tijd om mijn vakantie naar Sydney en Melbourne te plannen voor in januari.

Meer heb ik eigenlijk niet meer te vertellen op dit moment. Zodra ik weer wat heb beleefd, zal ik het jullie weer laten weten.

Cheers!

Reacties

Reacties

Oma Leny en Opa Jan.

Hallo Crazy Dutch Girl(CDG) leuk je nieuwe verhalen en foto's te zien.Je neemt het er goed van.Gelijk heb
je ,geniet er maar volop van .
Grtjs

oma corrie en opa cor.

Hallo Elise.wat hebben we weer genoten van je verhaal en de foto's,die met de koala en de kangoeroe,heel leuk hoor.En de foto als heks,je kan zo naar de film gaan.Wat een leuke en mooie dingen maak je mee,dat is ook genieten.groetjes van ons.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, leuke foto's heb je gemaakt van de koalabeertjes en vooral de kangoeroes, de meest eigenwijze dieren op aarde. Ik heb smakelijk zitten lachen om de rode bieten met gehaktballen, good job girl!
Goed dat je af en toe de BOB ben, kan je inderdaad snel wennen aan de andere rijstijl. Geniet er weer van de komende periode, werk ze en de groetjes uit Spijk City.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!