Au pair in Australië

Rozegeur en maneschijn, bijna altijd dan

Hi everyone!

Het is alweer twee weken geleden dat ik voor het laatst een berichtje heb geplaatst. Tot nu toe houd ik het goed vol om elke twee weken een verhaal te schrijven voor jullie. En ik doe het met plezier, want ik vind het superleuk om jullie reacties te lezen. Kijk er elke keer weer naar uit. Want ondanks alle leuke dingen die ik hier doe en mijn lieve host family, speelde van de week de heimwee toch wel een beetje op. Het begon eigenlijk op zaterdagmiddag, toen eindelijk de tijd had om het nieuws te kijken over Parijs. Vanwege de kinderen kon dat niet eerder. Ik was best wel moe en het zien van die beelden uit Parijs, zorgde er toch voor dat ik last van heimwee kreeg. Maar, zoals ze altijd zeggen, bedenk dan weer waarom je hier in Australië bent en zet je schouders eronder. Dat heb ik dan ook gedaan. Na een uurtje moest ik echt weer even mensen om mijn heen hebben. Dus zocht ik weer mijn host family op, die net op het punt stonden om de kerstverlichting van hun bedrijf te gaan bezichtigen, en ben met hun meegegaan. Dat deed mij goed. Van de week had ik het op sommige momenten in de avond dat ik mij alleen voelde en last van heimwee had. Het is dus echt niet allemaal rozegeur en maneschijn, zo aan de andere kant van de wereled. Maar voornamelijk wel hoor, hahaha. Maar wees gerust, nu gaat het beter en geniet ik weer van mijn tijd hier.

Vorige week was het de bedoeling om een rustig dagje te nemen, maar uiteindelijk eindigde ik samen met mijn host mum, Emily, en Sophie in het winkelcentrum. Gelukkig heb ik mijzelf kunnen beperken tot alleen sportkleren. Ja, jullie lezen het goed. Ik ben begonnen met sporten. Welgeteld, één keer per week een klein half uurtje op de cross trainer. Mijn knie kan dat nog hebben. Ik ben begonnen met sporten, omdat ik hier toch regelmatig ongezond eet en het zo een beetje te compenseren. Haha, waarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat, maar het gaat om het idee.

Op zondag ben ik naar een Thais Festival geweest met een Fins, Zweeds en een Duits meisje. Dat was voornamelijk eten, zo daar zijn wij een kleine twee uur geweest. Vervolgens zijn we ergens wat gaan snacken, met een lekkere Belgische wafel met chocoladesaus en slagroom tot gevolg. Een supergezellige dag gehad met de meiden en was zeker voor herhaling vatbaar!

Dit resulteerde dat ik vrijdagavond met het Finse meisje naar de bioscoop ben geweest om de nieuwste film van The Hunger Games te kijken. Een aanrader voor iedereen die hem wil gaan kijken.

Op zaterdag weer naar het strand in de stad geweest met hetzelfde Finse en Zweedse meisje als vorige week en nog een ander Duits meisje. Was weer gezellig hebben lekker in de zon gelegen, gezwommen en burgers gegeten. 's Avonds heb ik mijn hostparents naar een feestje gebracht, zodat ik vandaag, zondag, de auto kon lenen. Dus daar zat ik gisteravond dan op de bank met een pizza een film te kijken in mijn eentje, terwijl mijn hostparents aan het feesten waren, hahaha. Maar ik had het ervoor over om vandaag naar Australia Zoo te kunnen gaan, the home of the crocodile hunter. Samen met één van de Nederlandse meiden hebben we er een gezellig dagje uit van gemaakt. Verschillende shows gezien met Australische roofdieren, krokodillen en tijgers. Superleuk om weer eens wat anders te zien in de dierentuin dan apen.

Kortom, ik heb mij de afgelopen weken weer goed kunnen vermaken. Doordeweeks gaat ook alles zijn gangetje. Van de week boerenkool gemaakt, viel niet echt in de smaak, dus dat zit er niet meer in.

Daarnaast heb ik mijn vliegtickets en hostels voor Sydney en Melbourne geboekt, dus mijn vakantie kan beginnen! Nu is het nog uitzoeken wat ik in die 10 dagen allemaal wil gaan zien. Er is een hoop te doen, dus enige planning is wel nodig.

Verder is het doordeweeks niet heel bijzonder. Voornamelijk geld verdienen waardoor ik in de weekenden leuke dingen kan doen.

Volgende week zaterdag moet ik 's avonds werken, omdat mijn hostparents dan hun kerstfeest hebben. Ja, dat is hier allemaal al begonnen. De kerstboom staat hier alweer een week. Ik heb alleen nog totaal niet het gevoel van Kerst. Psychisch is het een rommeltje in mijn hoofd vanwege de omgekeerde seizoenen. Dus volgende week bestellen we pizza, kijken een film en hopelijk gaan de kinderen zonder problemen naar bed.

Daarnaast is het over twee weken alweer 5 december en dat betekent Sinterklaas! Met de drie andere Nederlandse meiden gaan we dat vieren met cadeautjes en kruidnoten. Een hoop gezelligheid weer voor de komende weken.

Het is alweer een heel verhaal geworden, dus tijd om te gaan afronden. Ik hoop dat het alleemaal goed gaat met iedereen daar in Nederland en dat jullie het koude weer een beetje kunnen weerstaan. Ik spreek jullie snel weer!!

xx

Reacties

Reacties

Margot

Wauw meid.....toch allemaal een leuke ervaring en ja heimwee hoort er bij!!goed te horen dat het daar super tof is!!geniet dus maar lekker door!!

Erik Overkleeft

Hoi Elise, leuk verhaal weer. Heimwee naar ons is wel logisch, maar het is beter in Australie te zitten dan nu in West Europa. Leuk om te horen dat je vorige week zondag nog geskyped heb met oma + opa. De rode bietjes met gehaktballen wel gelukt maar de boerenkool niet? Ga je zuurkool en peen en uien ook nog proberen? Ben benieuwd. Ik ben wel blij voor je dat je in zo'n korte tijd een paar meiden om je heen heb. Veel plezier nog, ook met sinterklaas, en we horen je wel weer, groetjes.

Linda Weeda

Wat een mooie ervaring zeg! Geef je groot gelijk dat je dit avontuur hebt opgezocht! En een beetje heimwee is toch ook gezond? Zou niet goed zijn als je de mensen thuis niet af en toe mist. Geniet van deze prachtige speciale tijd!

opa cor en oma corrie

hoi elise.Wij zijn weer met je mee gereisd.leuk dat je weer met sporten bent begonnen,(let op je knie).ja,ha,al die etenjes en chocolade saus,dat tikt aan,maar lekker genieten mag ook hoor.ook leuk dat je weer andere meisjes hebt leren kennen.en veel plezier met sinterklaas.Ook leuk dat je met vakante naar Sydney en Melbourne gaat,we horen nog.Je doet het hartstikke goed.nou veel plezier,en we horen je weer op 29 November.Groetjes.

opa Jan en oma Leny

Hoi Elise, Na onze heerlijke en ontspannende week in Duitsland nu pas onze reactie op je prachtige verhaal en foto's. Denk daar vooral aan als je het een beetje moeilijk hebt en schrijf het van je af want je beleeft zulke mooie dingen.
Nou meid, hou je haaks. Lieve groeten van opa en oma.

Ingrid en Rob

Howdie Elise. Werken, sporten, uitgaan, het is net als in Nederland. Toch snappen we, dat er een tikje heimwee ontstaat. Het 1e nieuwe is er van af, er komt misschien zelfs een beetje routine in. De combinatie 'omgekeerde seizoenen' met het Hollandse sinterklaas- en kerstgevoel doen dan de rest. Hopelijk blijven de unieke ervaringen, die je opdoet dit ruimschoots compenseren ! Tot de volgende keer !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!