Au pair in Australië

De traditie wordt voortgezet

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Alles gaat hier nog steeds goed. De heimwee van de vorige keer is verdwenen en ik geniet weer met volle teugen van het leven hier. Ondertussen bijna al mijn kerstinkopen gedaan. Vorige week ben ik de stad ingegaan om alle cadeautjes te kopen voor Sinterklaas en Kerst. Uiteindelijk bepakt en bezakt weer op weg naar huis.

In eerste instantie moest ik werken die zaterdagavond, maar door een misverstand met de opa en oma bleek ik de avond ineens vrij te hebben. Dus kwam de au pair die bij mij om de hoek woont, langs voor diner en een film. Dit resulteerde in een gezellige avond en zeker voor herhaling vatbaar. Op zondag zou ik eindelijk naar de meet & greet van de agency hier in Australië gaan. Van tevoren zou ik met de drie andere Nederlandse meiden afspreken in de stad en met zijn allen naar die meet & greet gaan. Uiteindelijk zaten we maar met zijn zessen bij die meet & greet, waaronder dus ons vieren. Dat gaf niet echt toegevoegde waarde. Maar ach, we zijn een keer geweest!

Afgelopen weekend was een stuk avondtuurlijker. Op zaterdag ben ik naar de Glasshouse Mountains geweest. Dit zijn oude vulkanen die al duizenden jaren oud zijn. Samen met Corine, één van de Nederlandse meiden, zijn we op pad gegaan. Het eerste uitzichtpunt was 700 meter en wij dachten "Dat is niet veel. Let's go!" Maar dat viel toch behoorlijk tegen. De route omhoog was constant steil klimmen, en dan is het ook echt steil. Ik heb nog geprobeerd om een foto ervan te maken, maar de diepte is niet echt goed. Na een hoop gepuf en gehijg kwamen we aan op de tijd en het uitzicht was echt supermooi. We waren blij dat we door zijn blijven lopen naar de top. Na een lunch in het centrum van de Glasshouse Mountains zijn we naar de volgende berg gereden. Deze tocht was langer, zo'n 3 kilometer en was weer constant klimmen. Maar na die eerste berg, viel deze best mee. Toen we hier op de top stonden, was het uitzicht nog veel beter. We hadden een uitzicht van 360 graden en was adembenemend. We hebben zeker een half uur boven gezeten om van het uitzicht te genieten.

Na deze twee bergen waren we gebroken en besloten dat terug naar huis gaan de beste optie was. Sinterklaasavondje stond op ons te wachten. Met de drie Nederlandse meiden hebben we er een gezellig avondje van gemaakt. Eerst hebben we pannenkoeken gemaakt. Vervolgens hebben we het dobbelspel met cadeautjes gespeeld. Ik had kruidnoten gemaakt en die vielen erg in de smaak. Dus dat was top. Tot slot nog een film gekeken ter afsluiting van een leuke avond.

Op zondag heb ik eens lekker uitgeslapen. De familie was weg in de ochtend, dus ik heb lekker gelanterfant tot ze terug kwamen. Beetje series kijken op Netflix en mijn reisgids doornemen op mogelijke uitstapjes. 's Middags moest ik werken, omdat Rob en Emily naar de film zouden gaan. Uiteindelijk naar het park gegaan, waar de kinderen de hele middag zoet waren.

Dus ik heb weer leuke en relatief rustige weekenden achter de rug. Doordeweeks gaat alles ook goed. Er is één minpuntje. De kinderen doen enorm moeilijk met het avondeten, dus daar zie ik nog wel eens tegenop. Ik probeer nu zo veel mogelijk eten klaar te maken wat hun lekker vinden, maar het moet ook nog gezond blijven en dat is erg moeilijk.

Daarnaast moest ik de kinderen van de week voor het eerst naar bed brengen en dat ging zonder tegenstribbelen. Waarschijnlijk omdat ze helemaal uitgeput waren, maar dat maakt niet uit. Dus dat was ook weer een opluchting, haha.

De schoolvakantie is hier begonnen, dus Sophie heeft de komende 6 weken vrij van school. Dat betekent dus dat ik haar vaker thuis heb. Gelukkig gaat ze ook regelmatig naar Vacation Care en naar opa en oma. Op maandag heb ik ze beide thuis en is daarmee mijn zwaarste dag. Ik ben dan nu ook gebroken terwijl ik dit schrijf op maandagavond.

Ook integreer ik al aardig in het familieleven hier. De kerstdagen worden al volop ingepland en zorgen ervoor dat ik 20 december een kerstlunch met de familie heb en 1e kerstdag ook met de famile vier.

Wat de afgelopen weken betreft was dat het wel weer. Ik zou even niet weten wat ik nog meer moet vertellen. De plannen voor komend weekend is een tweedaagse tour naar Fraser Island, het grootste zandeiland van de wereld. Het schijnt daar supermooi te zijn, dus dat gaan we even ontdekken.

Dat was het wel weer voor deze keer. Laat me weten hoe het met jullie daar In Nederland is ;)

Groetjes!

Reacties

Reacties

Oma Leny en Opa Jan

Wat fijn te horen dat je alles weer onder controle hebt.
Doe maar zo veel mogelijk de dingen waar je van kunt genieten.Blijf kontakt houden met de andere meiden.Grtjs

opa cor en oma corrie

hoi Elise.
wat fijn dat je een leuke sinterklaasavond heb gehad,en dat je fijn met de meiden kan opschieten.met ons gaat alles goed.Nu we hebben weer genoten van je foto's en je verhaal.wat heb je weer leuke dingen gedaan groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!