Au pair in Australië

Ho, ho, ho....... Merry Christmas!

Hi everyone,

Het werd wel weer eens tijd voor een berichtje. Het heeft even geduurd, maar elke keer geen tijd gehad om te doen of ik was uitgeput. Sorry, but here it is!

Alles gaat hier zo zijn gangetje en ik voel me goed. Maandagen zijn de zwaarste dagen waarop ik klokje rond werk. De gehele dag twee kinderen entertainen is zwaar werk. Het verandert zeker mijn idee over het opvoeden van kinderen en mogelijke carrières. Kinderopvang is zeker geen werk voor mij. Dus ik blijf lekker in de financiële sector werken.

De rest van de dagen zijn minder zwaar, omdat ze dan naar Kindy en Vacation Care gaan. Op donderdagen is Sophie thuis, maar tot nu toe heeft ze elke keer een playdate ergens anders. Dus meer rust voor mij, haha. Op deze kinderloze momenten probeer ik het Nederlandse nieuws tijdens de lunch te kijken, kijk ik series op Netflix en blader ik door mijn reisgids om nieuwe tripjes te maken. Dat boekje wordt goed gebruikt!

En in de weekenden ga ik er nog steeds vaak op uit. Zo ben ik vorige week naar Fraser Island geweest; het grootste zandeiland in de wereld. En dat er alleen maar zand is, heb ik gevoeld. In een jeep heb ik twee dagen het eiland verkend met behulp van een tour. Het was een erg hobbelige rit en mijn kont heeft daarna nog dagen pijn gedaan, maar het was super leuk. Op zaterdag hadden we helaas regen, maar dat mocht de pret niet bederven. Over de beach highway zijn we naar verschillende punten gereden over het hele eiland. Zo hebben we een wrak van een stoomschip gezien en gezwommen in een meer dat mineralen bevat die goed zijn voor de huid. 's Avonds hebben we gebarbecued en zijn we vroeg naar bed gegaan, want de wekker zou opnieuw voor zessen gegaan. Gelukkig hadden we zondag weer volop zonneschijn en zijn we o.a. naar het vroege treinstation van het eiland en naar een prachtig meer geweest. Het water in het meer veranderde van donkerblauw via paars en oranje naar het witte zand van het strand (zie foto's van Fraser Island).

Na dit weekend en bijna $400 armer, besloot ik dat ik afgelopen weekend het rustig aan zou doen. Op zaterdagavond zou ik een Nederlandse vriendin naar het vliegtuig brengen, omdat ze weer terug gaat naar Nederland. Overdag heb ik eigenlijk niets gedaan en mijzelf ronduit verveeld. Het was goed voor de portemonnee, maar minder voor mij.

Op zondag stond de eerste kerstlunch op het programma. Met 20 man hebben we gezellig gegeten en wat cadeautjes gedaan. Ook ik heb er eentje gekregen, een fotoframe. Nu nog een leuke foto om erin te stoppen. Het was erg gezellig met alle mensen hier, maar het was slopend! Aanstaande vrijdag staat er weer een lunch op het programma, maar dan maken we het allemaal zelf. Dus dan nog drukker. Ik hoor nu net rechts van mij dat ik op de dag van kerstavond moet helpen met alle voorbereidingen. Dus dat wordt extra vermoeiend.

Voor het weekend heb ik nog geen concrete plannen. Ik probeer nog uit te vogelen wat ik wil gaan doen. Verder zou ik niet meer weten wat ik nog meer moet vertellen.

De volgende blog zal waarschijnlijk weer in het nieuwe jaar zijn, tenzij ik iets beleef wat ik krijg met jullie wil delen. Voor nu, allemaal een goede en gezellige Kerst en een gelukkig nieuwjaar!!

xx

Reacties

Reacties

Ruud

Ja Elise, voor kinderen zorgen is hard werken en is niet altijd even gemakkelijk. Vooral niet als ze nadrukkelijk een eigen willetje hebben. Maar je krijgt er ook veel van terug. Probeer je daarop te richten en dan komt het allemaal goed.
Verder ben je weer hele mooie foto's en mooie avonturen en belevenissen rijker. Dat heb JIJ toch maar mooi gedaan en meegemaakt.

Peter

Leuk mee te lezen!
Nog veel plezier fine kerstdagen en een goed 2016!

Groet vanuit Nederland.

opa Jan en oma Leny

Wat een drukte met die kinderen, he! Maar alles went.Ook weer bedankt voor je prachtige verhaal en foto's. Groetjes van ons allebei.

opa Cor en oma Corrie

Hoi Elise.
Je verhaal gelezen,ja Elise je zit nu ook ineen drukke periode,de kinderen met school vacantie en dan de voorbereidingen voor de kerst,druk,druk,druk,dat maak jij nu allemaal mee.Daar tegenover heb je weer een leuke tijd met uitjes en zo.Als straks alles weer voorbij is.kom je weer in rustig vaarwater dan is het 2016.Jedoet het hartstikke goed!!!!En het komt allemaal weer voor elkaar.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, mooie foto's van Fraser Island. Nu weet je hoe het is om eigenwijze kinderen op te voeden. Hier gaat alles zijn gangetje, het lijkt hier wel lente met die zachte temperaturen van boven de 10 graden. Een prettige en zonnige kerstdagen en jaarwisseling en we horen je volgend jaar weer. Greetz.

Ingrid en Rob

Howdie Elise,

Zo te lezen blijf je in een hoog tempo de Australische cultuur opsnuiven, goed hoor ! En passant steek je ook nog wat op over je carrierreperspectieven. Maar we kunnen ons ook voorstellen, dat het allemaal intensief is. Denk maar zo, je kan straks lange tijd je voordeel doen met deze ervaringen. Maak iets moois van de kerstdagen en alvast een goede jaarwisseling (je bent één van de eersten op de wereld dit jaar !).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!