Au pair in Australië

2016 is begonnen!

Hoi allemaal,

Alle feestdagen zijn weer voorbij en we zijn weer in rustiger vaarwater gekomen. Alles gaat hier nog steedss zijn gangetje. Sommige dagen is het erg warm, maar we hebben ook genoeg dagen dat het de gehele dag regent. Voor Australische normen is deze zomer niet erg warm. Daar heb ik totaal geen moeite mee hoor, haha.

Op 1e Kerstdag zijn we om 6 uur opgestaan. De kinderen konden niet langer wachten met de cadeautjes. En wat lagen er veel onder de kerstboom, niet normaal. Ik heb ook nog een aantal cadeaus gehad, waar ik super blij mee ben. Zo heb ik een dagtour naar een van eilanden voor de kust van Brisbane gehad, een kalender, een fotoframe, een short + top en een ketting. En die ketting is een zestig jaar oud familiestuk. Toen ik dat verhaal hoorde, gaf dat mij wel een dubbel gevoel. Ik was vereerd dat ik het mocht hebben, maar ook wel opgelaten omdat ik nog maar 3 maanden bij hun woon. Ze wilden het graag aan mij geven, omdat niemand het in de familie kan dragen, omdat het een kleine ketting is.

De rest van de dag was vol activiteit. Emily en Rob hebben een familielunch bereid voor 20 mensen. 2 kalkoenen en een ham verder, werd het dessert geserveerd. Ik had speciaal voor de gelegenheid mijn stroopwafeltaart gemaakt en voordat ik het wist was mijn taart op. Het valt hier dus in de smaak!

Op 2e Kerstdag ben ik samen met een nieuw Nederlands meisje naar een waterpretpark geweest. Dat was superleuk, vol rennen, vliegen en springen. De dagen daarna heb ik het wat rustiger aangedaan en ben ik met een Deens meisje naar het museum voor moderne kunst geweest en naar de botanische tuinen in de stad.

Tussen Kerst en Oud en Nieuw heb ik gewoon gewerkt en ben ik op Oudjaarsdag 's avonds naar de stad geweest om daar naar het vuurwerk te kijken. Dat was een aparte ervaring en leuk om een keertje mee te maken.

Het eerste weekend van 2016 heb ik het rustig aangedaan en ben ik op zaterdag met de familie mee naar het strand geweest. Daar hebben we zandkastelen gebouwd, gezwommen en geluncht. Was een erg geslaagde dag!

Door de weeks had ik Sophie de gehele dag thuis, dus zijn we wezen bowlen, naar de science centre geweest en naar Movie World, een pretpark met allemaal achtbanen. Zo heeft Sophie mij zover gekregen om in de Batwing te gaan. Je gaat daar inzitten en wordt dan afgeschoten de lucht in. Ik ben nog nooit zo bang geweest, haha. Het was een vermoeiende week, maar ik heb het met plezier gedaan.

Afgelopen weekend heb ik de Story Bridge beklommen, 1 van de 3 bruggen die je kunt beklimmen in de wereld. Dat was een erg leuke ervaring. Het plan was om afgelopen zondag weer een dagje niets te doen, maar een meisje bood op Facebook aan om naar een national park vol regenwoud te gaan, Mount Tamborine. Daar wilde ik graag heen, dus uiteindelijk ben ik dat gaan doen en hebben we 10km gelopen. Mijn rustige weekend draaide dus uit op een actief weekend. Maar ik kan weer een activiteit van mijn bucket list af strepen!

Voor de komende twee weekenden staat mijn vakantie naar Sydney en Melbourne op de planning. Ik kan niet wachten om donderdagavond naar Sydney te vliegen. Ik heb er echt superveel zin in. Ik heb alle dagen al vol gepland met dingen bezichtigen en heb diverse tours geboekt voor de omgeving buiten de stad.

Meer valt er eigenlijk niet te vertellen. Door de weeks gebeurt eigenlijk altijd hetzelfde en verandert er weinig. Zodra ik terug ben van vakantie zal ik natuurlijk weer al mijn verhalen met jullie delen.

Tot dan!!

Reacties

Reacties

opa Jan en oma Leny

Hoi Elise,
Weer prachtige foto's en verhalen. Zo ervaar je nog eens wat. Het zijn spannende dingen.
Groetjes van ons allebei.

opa cor oma corrie

Hoi Elise.
Wat een mooi verhaal,en wat heb je weer veel gedaan.En ook nog leuke cadeaus gekregen.
Groetjes van opa cor en oma corrie.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2016. Wat ben je een mazzelaar met zo een leuk au-pair gezin, wat ook nog eens openstaat voor onze eetgewoonten! Ik ben benieuwd naar de foto's van Story Bridge en naar de foto's van Sydney en Melbourne. Het liefst was ik met je meegegaan. Prettige vakantie en de groeten weer.

Cor van den Breevaart

Leuk Elise je vakantie naar Sydney en Melbourne ,kan je de flying docters ontmoeten ,Cate was mijn favoriet bij de flying docters ,maar deze tv serie zal wel voor jou tijd zijn geweest maar de aussius weten dit ook nog wel groetjes Cor

Carla Hollander

Hoi Elise,
T'is weer leuk om jou enthousiaste verhalen te lezen wat je allemaal heb meegemaakt.
Fijne vakantie in Sydney en Melbourne en geniet ervan!!!!!
Groetjes Carla

Ingrid en Rob

Hallo Elise. Noem het maar rustiger vaarwater ! We lezen het nog niet ! Maar gelijk heb je, pak de kansen die je krijgt. Met je succes met de stroopwafeltaart, je stamppotten en ballen gehakt zou je bijna gaan overwegen een Nederlands cateringbedrijf te beginnen ! Lief gebaar die ketting cadeau; lijkt er op, dat je een paar harten gestolen hebt (niet verwonderlijk natuurlijk) !Ook jouw kerstactiepakket was zo'n mooi gebaar ! Geniet van je vakantie en doe maar veel inspiratie en energie op. Groeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!