Au pair in Australië

Sydney

Hi everyone,

Hier weer een berichtje na mijn vakantie in Sydney en Melbourne. 10 dagen lang heb ik deze twee steden mogen bezoeken en een hoop mooie dingen kunnen zien en doen. Maar vermoeiend was het wel. Elke dag ging ik rond 9 uur weg uit mijn hostel om vervolgens, na een hele dag vol bezigheden, rond 9 uur 's avonds weer terug te zijn. Ik denk dat ik in die 10 dagen zo'n 80km gelopen heb. Ik ben er nog moe van.

Het begin van mijn vakantie begon helaas met een vertraging van anderhalf uur, omdat het in Sydney stormde. Dus ik ging van 28 graden hier in Brisbane naar 22 graden in Sydney. Het klinkt heel raar, maar 22 graden hier in Australië voelt aan alsof het voor ons zo'n 16 graden is.

Rond middennacht kwam ik dan eindelijk aan mijn hostel in Sydney. Snel mijn bed opgemaakt om te kunnen slapen.

De volgende dag heb ik als eerste een jasje gekocht, want het was toch wel erg koud en de regen maakte het niet veel beter. Vervolgens heb ik een walking tour door de stad gedaan, met als eindbestemming het Opera House. Het heeft die ochtend constant geregend en toen we na 2.5 uur bij het Opera House aan kwamen, was ik een beetje teleurgesteld. Ik was niet zo onder de indruk van het feit dat ik voor het Opera House als dat ik had verwacht. Het was mooi, maar ik had gedacht dat ik meer onder de indruk zou zijn. Misschien was het de regen.

Die zaterdag was het gelukkig goed weer en ben ik naar een suburb van Sydney geweest, Manly. Daar heb ik een prachtige scenic walkway van 10km gedaan. Via een pad langs de kust kwam je langs diverse baaien en stranden en de uitzichtpunten gaven een prachtig uitzicht op Manly en omgeving. Die middag wilde ik nog naar een museum, maar dat idee moest ik helaas laten varen, omdat de wandeling iets langer duurde dan verwacht, namelijk 4.5 uur.

's Avonds ben ik de Sydney Tower Eye opgegaan om uit te kijken over de stad. Ik ben ook op het platform buiten geweest en heb daar op een glazen plaat over de stad uit kunnen kijken en zelfs onder mij. Erg indrukwekkend!

Uiteraard kon ik Bondi beach natuurlijk niet overslaan terwijl ik in Sydney was. Dus heb ik de bus naar Bondi gepakt en daar een coastal walk van 6km gedaan naar een suburb verderop. Een beetje te vergelijken met Manly, al was Manly een stuk mooier. Vervolgens ben ik nog naar een aantal andere baaien geweest en heb ik fish and chips gegeten met uitzicht op Sydney city. Helemaal gebroken kwam ik die avond terug in mijn hostel. Ik had de afgelopen dagen zoveel gelopen dan mijn benen pijn deden en ik niet meer wist hoe ik moest zitten. Maar ik wilde zo graag Sydney Harbour nog bij nacht zien, dus naar wat uitrusten op mijn bed en een lange warme douche ging het wel weer en ben ik alsnog gegaan. De harbour is ook mooi bij nacht, maar ik was nog steeds niet onder de indruk. Misschien idealiseerde ik het toch teveel.

Die maandag was mijn laatste volle dag in Sydney en ben ik met een tour naar de Blue Mountains gegaan, ongeveer 2 uur vanaf Sydney. De naam heeft zich te danken aan het feit dat de bergen ook echt blauw lijken als je vanaf een uitzichtpunt kijkt. Dat heeft met de lucht en mineralen te maken die een reactie op elkaar hebben. Ik kan het verhaal me niet goed meer herinneren. Die dag het ik mooie natuur en dorpjes gezien en was zeker een geslaagde dag. In de Blue Mountains ook nog een aantal tochtjes met kabelbanen en een funicular die met een hoek van 64 graden naar beneden ging. En dat ging héél steil. Daarnaast was een van de kabelbanen geheel van glas, dus kan je ook onder je de vallei in kijken. Dat was ook super om te doen.

Die avond ben ik nog naar een van de andere harbours in Sydney geweest samen met één van mijn Nederlandse vriendinnen hier. Die was die avond aangekomen. Dus daar nog even rondgelopen met de ferry terug naar het treinstation.

De volgende ochtend moest ik dan alweer mijn spullen bij elkaar rapen om die middag naar Melbourne te vliegen.'s Ochtends ben ik nog naar een museum over de historie van Sydney geweest. Was erg leuk om te lezen en te zien dat Sydney is ontstaan doordat de Engelsen hun criminelen hier naartoe sturen om van ze af te zijn in Engeland. Dus 1 op de 3 Sydneysiders stamt af van een Engelse crimineel. Afgezien van dat feit, Sydney voelde veilig, hoor.

Alright, dit waren mijn activiteiten in Sydney en ik heb er erg van genoten. Ik had er gemakkelijk nog een paar dagen langer kunnen doorbrengen.

Het schrijven van deze blog duurde al een uur, en ik moet nu gaan. Het is Australia Day hier, de dag waarop het ontstaan van Australië wordt gevierd. Ik ga zometeen de stad in voor een hapje en een drankje en tot slot naar het vuurwerk. Deze week zal ik ook nog een blog schrijven over mijn tijd in Melbourne. Dat beloof ik. Voor nu de groetjes aan iedereen in Nederland!

xx

Reacties

Reacties

opa Jan en oma Leny

Na ons gesprek van gisteren hebben we nu nog alles kunnen zien ook. Schitterend allemaal.
Groetjes van opa en oma.

Ruud

Je hebt er zo naar uitgekeken om naar Sydney te gaan. En als je er dan eindelijk bent en het is er koud, grijs en nat (ondanks de Australische zomer), tja, dan valt het misschien een beetje tegen. Maar prik daar door heen en de Opera House is maar één ding. Je hebt zoveel mooie andere dingen gezien en gedaan. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

opaCor en omaCorrie

Wat een prachtig verhaal.je bent goed bezig geweest.En dan die foto's allemaal,geweldig,en dat was alleen nog maar Sydney.
groetjes van ons opa en oma.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, ik heb genoten van de foto's, jammer van het weer de eerste dag, het bewijst weer dat de media alles idealiseert.
Je houd de familie eer wel hoog met die lange wandelingen. Had je in dat hostel een eigen kamer of moest je de kamer delen met anderen? Sydney Harbour is bij avond mooier. De foto's van die kabelbanen zijn heel spectaculair. Bedankt voor de foto's van de tram, metro en bus. Greetz, Erik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!