Au pair in Australië

Melbourne

Zo, de kinderen zijn naar school en daycare toe. Alles is weer in het normale schoolritme. Dus geeft dit mij de gelegenheid om jullie te vertellen over Melbourne.

Mijn vakantie begon daar met lekker warm weer. Ik kwam dat aan in 37 graden met een zonnetje. Nu klinkt dat heel erg warm, maar als je het vergelijkt met onze temperaturen,valt het te vergelijken met zo'n 30 graden. Helaas was dit weer niet voor lange duur, want de dag erna was het nog maar 22 graden en dat is heel koud daar. Ze zeggen dat Melbourne de vier seizoenen in één dag kan hebben en dat heb ik wel gemerkt ook. 's Ochtends was het koud en regende het, rond het middaguur brak de zon dan door en liep de temperatuur weer flink op, om het 's avonds weer koud en regenachtig te laten zijn. Maar het weer mocht de pret niet bederven.

Net zoals in Sydney, heb ik de eerste dag een stadsrondleiding gedaan om zo de hoogtepunten van de stad te bekijken. Een hoop mooie gebouwen kunnen bekijken. Vervolgens heb ik wat musea bekeken, die hier voornamelijk gratis zijn, heb ik een van de vele parken bezocht en ben ik in een van de smalle straatjes gaan eten. Melbourne staat tenslotte bekend om het eten en drinken in deze smalle straatjes. Kortom, de eerste dag was al geslaagd.

Vervolgens ben ik de volgende dag met een tour over de Great Ocean Road gereden. Dit is een weg langs de kust dat verschillende uitzichtpunten en stranden met zich mee brengt, met als hoogtepunt de 12 Apostles. Ondanks dat zijn er geen 12, maar 8. Dit zijn 8 soort van rotsen gemaakt van kalksteen die door de zee en de wind zijn gevormd en compleet los staan van het vaste land. Dit is één van de wereld natuurwonderen. Ook weer een geslaagde dag dat mooie herinneringen en foto's opleverde.

De derde dag stond in het teken van de Queen Victoria Markets en de kleinste pinguïns op Phillip Island. 's Ochtends dus naar de Markets geweest. Dit is te vergelijken met de Markthal, alleen dan vier keer zo groot, denk ik. Je had verschillende afdelingen met vlees, vis, delicatessen en retail. Erg leuke markt om over te slenteren. Maar na zo'n twee uur was het tijd om met mijn tour richting Phillip Island te vertrekken. Daar hebben we verschillende punten bezocht waarbij je kon zien hoe de pinguïns leven. Dit zijn de kleinste pinguïns op aarde. Was erg leuk om te zien hoe ze 's avonds laat uit het water komen en terug waggelen naar hun holletjes.

Na twee dagen buiten Melbourne te hebben vertoefd, was het wel weer eens tijd voor een dagje in de stad zelf. 's Ochtends naar een oud klooster geweest en 's middags naar Melbourne Museum om daar verschillende dingen te zien en wat over de historie van Melbourne te lezen en zien. Tussendoor nog door een aantal erg mooie parken gelopen. ' Avonds ben ik toen weer in één van de smalle straatjes wezen eten.

En ja, dan heb je ineens nog maar een halve dag over en is je vakantie alweer voorbij. Dus ben ik die ochtend nog naar het strand van Melbourne geweest en daar over de boulevard gelopen. Vervolgens weer via een ander park terug gegaan naar de stad om alweer naar het vliegveld te vertrekken.

En toen waren de 10 dagen vakantie alweer voorbij. Het is zo snel gegaan en ik heb zoveel mooie en leuke dingen gezien en gedaan. Maar het is ook wel zwaar om 10 dagen alleen op reis te zijn. Ik wilde toch zoveel mogelijk zien in deze dagen, terwijl 4.5 dag te kort is om een stad goed te bekijken. Dus maakte ik lange dagen om het beste eruit te halen. Daarnaast deed ik alles alleen, wat toch af en toe best lastig kan zijn. Alleen reizen is toch niet zo makkelijk als dat ik dacht dat het zou zijn. Dat moet ik eerlijk toegeven. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en ben een enorme ervaring reiker geworden.

En het leukste was nog wel dat toen ik thuis kwam en naar de voordeur liep, ik Jacob tegen Rob hoorde roepen dat ik eindelijk thuis was en trok hij de voordeur open voor een knuffel.

Maar ja, aan alles komt een einde. Zo ook aan mijn vakantie en aan mijn blog. Alles is weer in het normale ritme en het lijkt alsof ik nooit op vakantie ben geweest. Maar gelukkig hebben we de herinneren en de foto's nog.

Cheers!

Reacties

Reacties

Ruud

Weer een mooi verhaal en schitterende foto's.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, wederom weer genoten van de mooie foto's. Vooral de foto's van Phillip Island, 12 Apostles en Great Ocean Road zijn indrukwekkend. Bedankt voor de foto's van de tram in Melbourne. Het is ook mijn ervaring dat het niet altijd even makkelijk is alleen op vakantie te gaan. Leuk om te horen dat het gezin blij is dat je weer terug was. Excuses voor de late reacties, maar momenteel loop ik stage voor de opleiding, enige vertraging zal nog optreden. We horen elkaar nog en groetjes, Erik.

opa Jan en oma Leny

Alweer prachtige foto's en verhalen. We genieten met je mee. Tot horens.

Oma Corrie en Opa Cor

Wat een prachtig verhaal,en dan de foto's,schitterend.En als je geniet van al dat moois,gaan de dagen zo voorbij.En dan nog een leuk onthaal bij thuis komst.Fijn voor je dat de vakantie goed is verlopen.groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!