Au pair in Australië

Moreton Island

Hallo iedereen,

Hopelijk gaat alles goed daar in ons koude kikkerlandje. Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Afgelopen weken heb ik niet zo veel gedaan. Eigenlijk was Moreton Island het hoogtepunt van de afgelopen twee weken.

Moreton Island is het 3e zandeiland van de wereld. Ik had voor Kerst een tour naar dit eiland gekregen van mijn host family. Om half 5 's ochtends ging mijn wekker, want we moesten al om 7 uur bij de boot zijn. Op Moreton Island hebben we voornamelijk gerelaxt. We zijn over het strand naar de scheepswrakken gelopen en hebben daar in de oceaan gezwommen, daarnaast heb ik ook een variant van sandboarden gedaan. In 7 seconden ga je op een plank van een zandduin van 30 meter af. Veel adrenaline kwam daarbij vrij! Tussendoor heb we regelmatig thee/koffie gedronken, omdat we daar onbeperkt toegang tot hadden en hebben we gezwommen in de oceaan en de zwembaden. 's Avonds zou het hoogtepunt van de hele dag zijn, wilde dolfijnen voeren. Maar uiteindelijk viel dat een beetje tegen. Je moest in een rij gaan staan, kreeg 1 visje ter grootte van een goudvis en binnen 3 seconden had de dolfijn de vis opgegeten. Voordat je goed en wel doorhad wat je aan het doen was, was je alweer klaar en moest je weer richting de boot. Dus het viel een beetje tegen; ik had er meer van verwacht.

Maar na om half 11 terug thuis te zijn, kon ik wel zeggen dat de dag supergeslaagd was.

Daarnaast ben ik met een aantal meiden afgelopen vrijdag uitgeweest in Brisbane. We hadden een hostel geboekt, zodat we midden in de nacht geen gedoe hadden met alleen naar huis gaan. Allereerst zijn we in Chinatown gaan eten. Het was daar zo druk vanwege Chinees Nieuwjaar dat we uiteindelijk een tafel kregen die zo wankel was dat hij was bestemd om om te vallen. En dat gebeurde uiteindelijk dus ook. Toen we weg wilde gaan, viel hij uiteindelijk om. Er stonden nog wat flessen op tafel die precies aan de verkeerde kant stonden en dus daar ging de tafel. Gelukkig was het personeel totaal niet boos of gefrustreerd. Ze zagen het natuurlijk allang aankomen. Verders was de avond wel oké. Het was behoorlijk stil en de mensen die voornamelijk uit waren waren allemaal 30+.

Nou, dat waren wel weer mijn hoogtepunten van de afgelopen weken. Ik heb niet echt iets bijzonders te vertellen. In ieder geval zijn jullie weer op de hoogte van mij.

Houd je taai daar in de kou.

xx

Reacties

Reacties

opa Jan en oma Leny

Hoi Elise,
Weer een mooi verhaal en foto's voor deze "taaie"ouwetjes. Inderdaad is het hier behoorlijk koud.
Geniet dus nog maar van het mooie weer.

opa Cor en oma Corrie

Hoi Elise.
Wat een leuk verhaal en leuke foto's,je maak ook nog eens wat mee als je uit eten gaat.En je hebt ook een leuk vriendinnen groepje.En wij hebben onze winterjas aan.Groetjes.

Erik Overkleeft

Hoi Elise, mooi verhaal weer en mooie foto's. Leuk dat je Chinees Nieuwjaar ook meegemaakt heb. Zo te zien aan de foto's heb je een leuk vriendinnengroepje. We hebben nu eindelijk een beetje winterweer, maar ik zit liever met het mooie warme weer in Australie. Groetjes, Erik.

Ingrid en Rob

Toch weer heel wat beleefd ! Leuke herinnering zo'n Chinese tafel, toch weer iets bijzonders. Goed, dat je ook geniet en ervaringen blijft opdoen naast het harde werken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!