Au pair in Australië

North Stradbroke Island & Slangen...

Hi allemaal,

Hier weer een update van mij vanaf de andere kant van de wereld. Alles gaat hier zijn gangetje. Door de weeks nog lekker druk bezig met de kinderen, huishouden en schoonmaken. Normaal valt er niet veel te vertellen over mijn werkzaamheden, maar afgelopen week had ik toch even een Australisch avontuurtje. Op dinsdag maak ik een huis schoon vlak naast een bebost gebied. Ik kom en ga altijd via de elektrische garagedeur, zo ook deze keer. Maar terwijl de deur dicht ging, zal ik iets bewegen in de linker bovenhoek. In eerste instantie dacht ik dat het bij de garagedeur hoorde. Onbewust wist ik dat dat het toch niet was, want ik bleef er naar kijken. En vlak voordat de garagedeur dicht was, viel er een slang naar beneden en glipte onder de garagedeur het huis in. En dat gebeurde allemaal op een meter afstand van mij. Dat was toch wel even schrikken. Ik had al wel een slang in Sydney gezien, maar toen zat ik veilig in een auto en stond ik niet op een meter afstand ervan.

Achteraf bleek het geen giftige slang te zijn, maar een slang die normaal in een bebost gebied leeft. Maar toch, ik moet daar morgen toch weer schoonmaken...

Verders is alles gewoon normaal en heb ik geen bijzonderheden gehad tijdens mijn werk.

De weekenden zitten daarentegen vol avonturen. Vorig weekend ben ik met één van de Nederlandse meiden naar Cedar Creek geweest, een meertje met een waterval waar je in kan zwemmen. Daar hebben we gezwommen en gekletst. Allemaal lekker relaxed. Die zondag ben ik naar de film "How to be single" geweest met het Deense meisje. De film viel een beetje tegen; we hadden er meer van verwacht. Vervolgens nog even gezwommen in Southbank. Een goedkoop en relaxed weekend, om geld te sparen voor afgelopen weekend.

Na het bezoeken van de nummer 1 en nummer 3 van de grootste zandeilanden in de wereld, kon nummer 2 natuurlijk niet achterblijven. Dus ben ik van het weekend samen met het Deense meisje naar North Stradbroke Island geweest. Het weekend was vol met drankjes doen, zwemmen en zonnen. Alles superrelaxed. Ik heb er enorm van genoten! We hebben daarnaast een scenic walk gedaan dat uitzicht gaf over de stranden (zie foto's). Het weekendje weg voelde echt als vakantie, en dat hadden we beide wel even nodig! Kortom, één van mijn beste weekend hier in Aussie.

Dat waren mijn weekenden wel weer sinds de vorige blog. Alles is lekker gerelaxt en geniet nog steeds elke minuut. Het gaat ook zo snel, morgen begin ik alweer aan mijn laatste maand hier met de Vernon's. Alles voor april is ook al geregeld. Ik ga 3.5 weken rondreizen in Australië. Allereerst naar Whitsundays om van de parelwitte stranden en azuurblauwe zee te genieten. Vervolgens Cairns, waar ik uiteraard ga snorkelen in de Great Barrier Reef. Daarna vlieg ik door naar Darwin in het noorden van Australië. Daar ga ik diverse nationale parken bezoeken en hopelijk krokodillen in het wild zien. Na een kleine week, pak ik de bus naar Alice Spring en Uluru, om daar Ayers Rock te zien en de rest van de outback van Australië. Vervolgens ga ik van de outback weer terug het stadsleven in in Adelaide. Daar ga ik wijn proeven, zwemmen met wilde dolfijnen en ook hier weer een nationaal park bezoeken.

Ondertussen is het dan alweer 24 april en vlieg ik terug naar Brisbane om daar mijn laatste dag (25 april) in Australië door te brengen. Dit is hier een nationale feestdag en oma is jarig, dus breng ik de dag met de familie door. En dan op 26 april is het dan daadwerkelijk voorbij en vlieg ik terug naar Nederland, waar ik op Koningsdag aankom.

Maar aan terug naar huis vliegen denk ik nog niet. Ik heb nog 2 maanden hier, met enorm goede vooruitzichten en daar ga ik nog elke minuut van genieten.

Ondertussen zijn jullie weer volledig op de hoogte van alle dingen hier in Aussie en valt er voor mij niets anders meer te zeggen dan tot de volgende blog.

Cheers!

Reacties

Reacties

Peter

Cool!

opa Jan en oma Leny

Hoi Elise
Weer een mooi verslag en wat een prachtig weer.
Ook heel leuke foto's. Geniet nog maar lekker.
Groetjes van opa en oma.

Erik Overkleeft

Hi Elise, mooi verhaal en mooie foto's weer. Mooie plannen heb je voor april, zijn juist de dingen die ik ook graag wil doen. Misschien heb je nog een paar mooie tips voor ons. Met mij gaat het zijn gangetje, druk bezig met de stage en met school. Geniet er maar van en groetjes weer.

opa Cor en oma Corrie

Hoi Elise.
Wat een leuk verslag weer, en dan de uitjes.Fijn dat je een leuk weekend heb gehad.En de prachtige foto's.fijn dat je zo geniet van de uitjes.
groetjes van ons.

Leen en Joke

Wat een mooi verhaal weer, die slang wat eng, maar ja dat hoort erbij groetjes Joke en Leen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!